Razni izvođači

Paket aranžman 1981

„Nešto je visilo u vazduhu. Neka dobra atmosfera. Svi su bili nekako zajedno, i svi su imali simpatije za svoje bližnje… Bilo je jako mnogo entuzijazma, naročito u muzici. Svi su se pomagali, svi su bili oduševljeni, svi su govorili u intervjuima hvalospeve za svoje kolege… I dan-danas svi moji prijatelji koji su mojih godina imaju jedan specijalan odnos prema tom vremenu. Svi su strašno nostalgični, i svi stalno govore kako nikada neće biti takvog zezanja, nikada, nigde u svetu, ni na kom mestu. Ni na Havajima, ni na Tahitiju, ni bilo gde u svetu kao što je tada bilo u Beogradu.“ (Milan, 1992)

*Šarlo Akrobata je na albumu „Paket aranžman“ predstavljen sa četiri pesme: „Ona se budi“, „Oko moje glave“, „Mali čovek“ i „Niko kao ja“.
Milan (gitara, glas), Koja (bas, glas) i Vd (bubanj, glas) ravnopravno su potpisani kao autori pesama. Producent: Enco Lesić. Materijal snimljen u studiju „Druga maca“ u oktobru 1980. Dizajn omota: Branko Gavrić. Izdavač: Jugoton.

Preslušajte remasterizovani album

Bistriji ili tuplji čovek biva kad…

Šarlo Akrobata 1981

„Mislim da je ploča jedna od najhrabrijih koja je do sada izašla kod nas… Obično svi prave ploču kao običan zbir pesama, a kod nas je to više odraz raspoloženja u kojem smo bili, kako smo se osećali u trenutku dok smo radili na albumu… Ništa nije peglano, sve je spontano.“ (Milan, 1981.)

Album je sniman u Studiju 5 PGP RTB-a. Iza akronima potpisanog producenta („AKPIĐOTO“) kriju se – Akrobata Šarlo, Mile Miletić – Pile, Đorđe Petrović i Toni Jurij. Na snimanju su učestvovali i Goran Vejvoda, Jurij Novoselić, Dejan Kostić i Dragomir Mihailović. Omot albuma radili su Goran Vejvoda i bend. Album je objavljen u leto 1981. od strane Jugotona.

Preslušajte remasterizovani album

Katarina II

Katarina II 1984

„Želeli smo dа nаšа muzikа ne bude zаtvorenа u jedаn šаblon ili ritаm. Hoćemo dа rаdimo rаzličite stvаri, dа ispitujemo rаzličite puteve… Svaka od pesama obrađuje posebnu temu. Ono što je zajedničko za sve pesme jeste melanholičan ton, koji je posledica vremena u kojem živimo. Tekstovi su dosta lični, ima doživljene istine. U pojedinim kompozicijama koristili smo takozvani „kemp pristup”, ironičan stav.

Pojedini izrazi su kod nas toliko korišćeni da, bez obzira na svoju čistoću, zbog čestog korišćenja postaju bljutavi i otrcani. Vrednost im se izgubila. Da bi smo to izbegli, koristimo ironiju. Ona je ubojitija.” (Milan, 1984.)

Milan Mladenović, Margita Stefanović, Bojan Pečar, Dragomir Mihailović i Ivica Vdović snimili su ovaj album u studiju “Akvarijus” u Beogradu krajem decembra 1983. Uz producenta Đorđa Petrovića, koji je svirao i solo na klavijaturama na pesmi “Radostan dan”, u snimanju su učestvovali Mario Čelik (konge), Kuzma (saksofon) i Zoran (truba). Autor omota je Margita, a album je objavljen na proleće 1984 za tadašnju Založbu Kaset in Plošč RTV Ljubljana.

Preslušajte remasterizovani album

Ekatarina Velika

Ekatarina Velika 1985

“Izgledalo je da će ploča biti užasno mračna i teška, i da neće moći niko da je sluša osim nas. Međutim, kad smo počeli da radimo stvari za ploču, sve je izašlo za petnaest dana samo od sebe i desilo se da smo od onih mračnih tekstova i ideja napravili neke vesele pesmice. Baš mi je drago što je tako, jer sada ploča ima i težinu i vedrinu i raznovrsnija je…
Mi smo grupa koja ima određeni put, a u muzičkom smislu od njega ne odstupamo. Muzika koju sviramo nije klasičan pop-proizvod koji se odjednom pojede. Za našu muziku je potrebno malo strpljenja i pažnje.

Normalno je da se čovek menja. To je osnovni motiv njegovog postojanja. Stalna promena je, u stvari, osnov čovekovog života, suština njegove vitalnosti, čak i kad se menja nesvesno ili nezavisno od svoje volje.” (Milan, 1985.)

Album je sniman tokom februara i marta 1985. u studiju SIM u Zagrebu u postavi: Milan Mladenović, Margita Stefanović, Bojan Pečar i Ivan Fece – Firči. Album su producirali Vladimir Smolec i bend, a snimatelj je bio Dragan Čačinović – Čač. U snimanju su učestvovali Masimo Savić i Tomo in der Mühlen. Autor dizajna omota i tetovaža je Dušan Gerzić – Gera.

Preslušajte remasterizovani album

S vetrom uz lice

Ekatarina Velika 1986

„S vetrom u lice“ je već sadržala prave pesme, koje nisu bile eksperimentalne samo po formi i načinu izražavanja, nego po svemu… Kada se sve skupi, dobiješ neku iščašenu pesmu, na primer „Kao da je bilo nekad“, „Soba“ i tako dalje. One su bile obične po zvuku i aranžmanima, ali progresivne. I otišle su daleko od druge, a pogotovo od prve ploče. Uspeli smo da ovladamo nekim svojim jezikom, kojim smo mogli da se izrazimo na način na koji ranije nismo mogli. Postali smo precizniji.“ (Milan, 1986.)

Bend se ponovo našao u Studiju „SIM“ u Zagrebu u februaru 1986. godine. Umesto Firčija za bubnjevima je bio Ivan Ranković – Raka, a snimatelj i producent je bio Dragan Čačinović – Čač. Gosti na albumu bili su Risto, Alceo, Cober, Mirage i Senad, dok je Stanko Juzbašić bio zadužen za računalno kreiranje zvuka i programiranje. Album je objavljen na proleće, a dizajn omota potpisala je Margita.

Preslušajte remasterizovani album

LIVE86

Ekatarina Velika 1986

“Naša muzika ne ostvaruje direktan kontakt sa publikom, na prvu loptu. Ona podrazumeva drugi način binskog ponašanja i više se oslanja na energiju koja ne dolazi iz razgovora sa publikom, već iz vibracija koje struje od nas ka njoj i obratno. Mi nismo grupa narodnog tipa i ne pričamo viceve na koncertu…

Dobar je onaj koncert na kojem najviše pobegnemo od ploče. Kad ploča zvuči drugačije, i kad se u tom razmeštanju muzike – mi najbolje pomešamo. Što dalje otići to bolje stići. To se ne radi namerno, to je proces u kojem postaješ drugi čovek. Scena je ludilo, zapravo rokenrol. E, na to se mi ložimo…” (Milan, 1986/1989.)

Snimljen uživo 2. novembra 1986. u okviru serije uzastopnih koncerata (pet večeri) u zagrebačkom klubu “Kulušić”.
Snimatelj: Mladen Škalec. Inženjer zvuka: Dragan Čačinović – Čač. Dizajn albuma je radila Margita, a objavljen je u februaru 1987.

Preslušajte remasterizovani album

Ljubav

Ekatarina Velika 1987

„Рlоčа se zove „Ljubav“ zato što smo se vratili nekim osnovnim emocijama koje su dugo vremena bile zapostavljane, uopšte u kulturi, a ne samo u rokenrolu. Neke reči је gotovo zabranjeno reći, zbog toga što su se otrcale, izlizale, izgubile svoje pravo značenje.

Mi smo shvatali da se nisu izlizale reči, nego su se izIizali Ijudi koji ih upotrebljavaju. Nije važno koja je геč upotrebljena, važno је ko je kaže i na kakav način. Svaka геč može biti jako dobra ako se upotrebi na pravom mestu i sa pravim osećanjem.“ (Milan, 1987.)

Prvi album za beogradski PGP RTB, i prvi sa Srđanom Todorovićem Žikom za bubnjevima sniman je tokom avgusta i septembra 1987. godine, ovoga puta u produkciji Teodora Janija, koji je svirao i gitaru i radio kao snimatelj. Autor fotografija bio je Vuk Veličković, koji je sa Margitom radio i dizajn omota. Album je objavljen u oktobru.

Preslušajte remasterizovani album

Samo par godina za nas

Ekatarina Velika 1989

„Ova je ploča malo intimnija od prethodnih. Imamo jednu otvorenu i jednu zatvorenu stranu. Na toj zatvorenoj strani pesme su ogledalo nekog haosa koji se događa oko nas…

To što mi radimo, to je težnja da se kaže nešto više, da okupiramo ljude, da im bacimo u lice i neke stvari koje nisu tako prijatne. Ljudi su okrenuti sami sebi i onima koji su im najbliži, okrenuti su ljubavi, drže se jedni drugih.” (Milan, 1989.)

Album je sniman u Studiju 1 RTV Novi Sad (snimatelj: Jan Šaš, producent: Mitar Subotić – Suba) tokom jeseni 1988, odnosno u januaru 1989. godine u studiju u Bukovcu (snimatelj: Mile Ćirić, producent: Teodor Jani), gde su dosnimljene pesme „Par godina za nas“ i „Nisam mislio na to“. Kao gosti se pojavljuju Suba, Tanja Jovićević i Nera (prateći vokali). Najprodavaniji album EKV objavljen u februaru 1989.

Preslušajte remasterizovani album

Dum Dum

Ekatarina Velika 1991

“Nova ploča je jako mračna i govori o nekim ozbiljnim stvarima. Mislim da smo zbog toga izgubili 40 odsto publike, ali vredelo je reći ono što smo imali na umu.

Možda je trebalo da se ploča zove „Zabranjujem”! Jednostavno, svako bi trebalo da kaže – zabranjujem da se to i to dešava meni i drugima, i neću to i to! Onda ne bi došlo do svega ovoga.” (Milan, 1991/1992.)

Prvi album sa Markom Milivojevićem za bubnjevima i bez Bojana Pečara sniman je u Novom Sadu tokom proleća 1991, sa Teodorom Janijem kao producentom, dok je producent miksa Đorđe Petrović. Bas-linije su svirali Bata Božanić i Dušan Petrović. Dizajn omota je ponovo radio Vuk Veličković, a album je objavljen u septembru.

Preslušajte remasterizovani album

Neko nas posmatra

Ekatarina Velika 1993

„Taj neko ko nas posmatra jeste zajedničko kosmičko biće svih ljudi na ovoj zemlji koje ne dozvoljava da se do kraja uništimo. Bar se nadam da će tako biti. Nije to niko ko nam preti… Taj neko ko nas posmatra nema veze sa politikom, to je povezano sa filozofijom, duhovnošću, ja ga osećam kao blagonaklonog. To je nešto čega smo mi svi deo, a na nas gleda kao svoju decu koja prave gluposti.

Oduvek smo imali angažovane tekstove. Sada su ovakvi jer više nema vremena za uvijanje, metafore ili bilo kakve zatvorene forme. Treba rеći sve u lice. Treba razgovarati o problemu. Mi smo se osetili odgovornim da tako nešto uradimo. Pošto se obraćamo lјudima, treba pokušati dopreti do svakog neoštеćenog mozga i pokušati popraviti stvari. Zajedno. Mi to možemo. Kаmо sreće da је sve idealno ili barem pristojno, svi bi se bavili nekim finijim stvarima i temama. Ovako, treba se boriti. I ostati svoj, ostati čovek. Mi nismo izgubili ponos, obraz nаm je neukaljan – želimo da i ostali takvi ostanu.” (Milan, 1993.)

Milan, Margita, Marko i Ćima su ovaj album snimali u Studijima V, VI i XIII RTB, a Milan je radio i kao producent (osim pesme “Just let me play…” koju je producirao Željko Božić). Na albumu su gostovali Srđan Žika Todorović i Tanja Jovićević, a kao hor – Bakoč, Čavke, Đule i Jela. Dizajn omota i novi logotip EKV uradio je Slavimir Stojanović. Album je objavljen krajem aprila 1993.

Preslušajte remasterizovani album

Angel’s Breath

Angel’s Breath 1994

“Ovo vreme je vreme ponovne podele, ponovnog usitnjavanja geopolitičkih celina, cepanja država i vreme lokalnih ratova. Ovo je, takođe i vreme u kome dominira uska specijalizacija u svim domenima ljudske aktivnosti – od nauke, preko privrednih grana do umetnosti. Današnji čovek osuđen je da preko medija prima i doživljava ovaj svet kao kolaž čije pravo lice i celinu nije u stanju da sažme u konačnu viziju.
Ritam, najstarija komponenta muzike, najstarije umetnosti, osnova je ovog projekta, dok preko njega plivaju i zvuci balkanskog etnosa, sa mesta koje je trenutno žarište iskonske borbe dobra i zla u ljudima. Ovaj poduhvat je nastavak mog rada na borbi protiv primitivizma u današnjoj kulturi, koji je uzeo maha uglavnom zbog nemilosrdnih političkih igara moći koje su prouzrokovale sveopšte udaljavanje od spiritualnog.” (Milan, iz press materijala, 1994.)

Na snimanju u “Wah-wah” studiju u Sao Paolu početkom 1994. godine uz Milana i Subu bili su Žoao Paraiba (udaraljke) i Fabio Golfeti (gitara), a kao gosti – Tasijana Baros, Madalena i Mariza Ort. Dizajn omota je rad Zorana Janjetova, a album je objavio Imago records iz Beograda u decembru 1994.

Preslušajte remasterizovani album

Live ’88

Ekatarina Velika 1997

“…Zato ćemo na jesen (akо najesen uopšte bude postojalo) izdati LP koji će se zvati „Prljavo“. Na njemu će biti snimci koje ćemo uraditi na ovoj turneji, kombinovani sa nekim od mnogih starijih koji su ostali sačuvani – iz Kulušića, Srpskog narodnog pozorišta, a oni su nešto sasvim drugo.” (Milan, 1989.)

„EKV Live ‘88” je poslednji CD na kojem je na neki način Milan učestvovao. On je već bio bolestan, i 1994. smo odlučili da mu dignemo moral – ‘Hajde da napravimo CD’! On je znao da ja imam snimke. Ja sam iz Njujorka telefonom s njim raspravljao o svemu… On je odabrao pesme koje će ići, u kakvom rasporedu… Insistirao je – ‘Obavezno da staviš „Jesen” iz Kulušića, to je najbolja verzija’. (Ivan Fece Firči)

Snimci sa koncerata održanih 1988. u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu i zagrebačkom “Kulušiću” koje su odsvirali Milan, Margita, Bojan i Firči. Gost na pesmi “Sedam dana” je Teodor Jani.

Unplugged Skopje 1992

Ekatarina Velika 2022

“Putujući našom domovinom imali smo prilike da vidimo sve moguće oblike ljudske degradacije, što јe u totalnoj kontri Makedoniji… u kојoј je sve ostalo isto.
Na tom gostovanju smo videli kako izgledaju normalni ljudi koji nisu ratovali i koji nemaju probleme kao mi. Ogromna je to razlika, tamо se jednostavno opustiš, nemaš onaj grč šta te sutra čeka. Potpuno se vratiš u normalu… Oni su tamo isti kao i рге, ništa se nije promenilo. Za nas vlada interesovanje, sve stvari su nam dostupne, čak sam primetio da su domaćini mnogo predusretlјiviji jer znaju iz kakvog sranja dolazimo.” (Milan, 1993.)

,,Ono što je za mene najvažnije za taj koncert, koji je bio jedan i jedini takav, jeste opšti utisak da je stvarno i više nego dobar. Nismo imali precizan koncept – stigli smo na radio i dobili zadatak da sviramo „unplugged“. Ako izuzmemo emocije i stvarno analiziramo samu svirku i zvuk instrumenata – toliko zdravo zvuči Milanova akustična gitara! Bubanj zvuči kao da je sniman u „Abbey Road“ studiju!” (Dragiša Uskoković – Ćima, 2022.)

Snimak jedinog „unplugged“ nastupa benda (Milan, Margita, Ćima i Marko) sačuvan je zahvaljujući studiju alternativnog radija “Kanal 103” koji je prenosio koncert. Album je objavljen na striming servisima 2022. godine.

Preslušajte remasterizovani album